statystyki

Ostre pikowanie branży lotniczej

autor: Damian Furmańczyk06.07.2015, 07:34; Aktualizacja: 06.07.2015, 08:15
samolot, lotnisko

Wzmożona aktywność na rynku Państwa Środka nie jest przypadkowa. Obecnie u chińskich operatorów lata ponad 1150 maszyn tego przewoźnika.źródło: ShutterStock

Boeing i Airbus sprzedają mniej samolotów, niż oczekiwały. Najgorzej wypadają największe maszyny.

W piątek Airbus poinformował o budowie kolejnej fabryki w chińskim Tianjin. Powstanie tam centrum wykańczania i dostarczania samolotów A330. Montażownia zostanie usytuowana w pobliżu bliźniaczej inwestycji dla mniejszych samolotów Airbusa z rodziny A320. Zgodnie z umową podpisaną przez Airbusa i chińską korporację lotniczą AVIC samoloty A330 złożone w Tuluzie będą przelatywać do Tianjin, gdzie na miejscu pracownicy będą malować maszynę, przeprowadzać testy silników i instalować kabinę pasażerską. Zacieśnienie współpracy z Chinami Airbus ogłosił dwa dni po podpisaniu kontraktu na dostarczenie 45 szerokokadłubowych samolotów typu A330 z opcją sprzedaży kolejnych 30 sztuk firmie China Aviation Supplies Holding Company (CAS).


Pozostało 72% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane