Nestle kontra Cadbury: Wojna o kształt batonika i znaki towarowe

autor: Patryk Słowik07.05.2015, 07:23; Aktualizacja: 07.05.2015, 07:49
Znak towarowy

Znak towarowyźródło: ShutterStock

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej będzie musiał rozstrzygnąć spór pomiędzy Nestle a Cadbury. Chodzi o to, czy produkcja wyrobów czekoladowych o takim kształcie, jaki ma baton KitKat przez innych producentów niż Nestle jest dozwolona.

W 2006 r. Nestle zawnioskowało do OHIM (Urząd ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego) o udzielenie prawa ochronnego na wygląd KitKata (baton składający się z czterech podłużnych kawałków czekolady o przekroju trapezu). Produkt ten jest wytwarzany w niezmienionym kształcie od 1935 r. Decyzja koncernu o wystąpieniu o ochronę wywołała burzę. Protestował inny wytwórca słodyczy, Cadbury, który produkował batony o podobnym wyglądzie. Sąd apelacyjny przyznał rację Nestle. Brytyjska firma jednak nie pogodziła się z tą decyzją. Sprawa ostatecznie trafiła do TS UE.


Pozostało 51% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane