Program „Firmy Jutra: e-commerce” wpisał się w jeden z najważniejszych obecnie trendów w biznesie i gospodarce
Jeszcze całkiem niedawno, na początku 2020 r., trudno było przypuszczać, że dzięki paru kliknięciom w aplikacji będzie można w ciągu 24 godzin odebrać zakupiony produkt. Konsumenci i konsumentki w Polsce pokochali taką formę handlu, co było tym łatwiejsze, że rynek e-commerce szybko dostosował się do nowych warunków i wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Ma to szerszy wymiar. Według raportu „Digital Challengers” McKinsey & Company gospodarka cyfrowa jest bardziej odporna na kryzysy, a to właśnie handel cyfrowy stanowił jej główny motor napędowy w ostatnich latach w Polsce.
Patrząc z perspektywy przedsiębiorców, tak szybkie i tak daleko idące zmiany oznaczały konieczność błyskawicznego dostosowania się do nowych przyzwyczajeń i wymagań. Okazało się, że w czasie kryzysu wywołanego pandemią skuteczne wykorzystanie internetu w prowadzeniu biznesu może być kluczem do przetrwania.
Przed tym wyzwaniem stanęło wiele polskich małych i średnich przedsiębiorców i przedsiębiorczyń. To oni generują prawie połowę PKB naszego kraju. Budowanie umiejętności cyfrowych wśród takich firm i wyposażenie ich w odpowiednie narzędzia oraz technologie jest kołem zamachowym rozwoju – dla tych firm i dla całej polskiej gospodarki.
W związku ze wzrostem zapotrzebowania na rozwój kompetencji cyfrowych
Google od lat inwestuje w programy, które wspierają małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwoju takich umiejętności. W ich ramach zostało przeszkolonych już 250 tys. osób.
W 2020 r. został uruchomiony program „Firmy Jutra”, przygotowany razem z Polskim Funduszem Rozwoju i OChK. Wzięło w nim udział 20 tys. firm, które mogą wykorzystywać nowe umiejętności związane z technologią w prowadzeniu biznesu.
W związku z bardzo dużym zainteresowaniem programem w 2022 r. została uruchomiona jego druga edycja: „Firmy Jutra: e-commerce”. Była ona skierowana do 500 aspirujących liderów biznesu.
W 2022 r. na rynku pojawiła się nowa fala młodych liderów polskiego e-commerce, którzy potrzebowali zaawansowanej wiedzy i najświeższej technologii, aby móc konkurować oraz rozwijać się na światowym poziomie.
Celem Google było zaoferowanie zaawansowanego wsparcia dla najbardziej obiecujących, wschodzących gwiazd e-commerce i umożliwienie im dalszego dynamicznego rozwoju na rynku polskim i za granicą.
Przez cztery tygodnie firmy mogły zdobywać wiedzę i intensywnie rozwijać swoje sklepy internetowe na różnych płaszczyznach – UX, analityki, obsługi klienta, marketingu, logistyki – pod okiem czołowych ekspertów z branży marketingu i e-commerce w Polsce. Program obejmował: lekcje, warsztaty, indywidualne konsultacje oraz udział w grupach dyskusyjnych.
Czytaj więcej w dodatku E-commerce Jutra