statystyki

Trwa mobilna rewolucja: Google zmienia zasady, biznes nawyki

autor: Piotr Dziubak28.04.2015, 08:26; Aktualizacja: 28.04.2015, 09:10
kobieta-komputer

Zmiany zachodzą lawinowo. O roku „mobile” mówiło się już od dłuższego czasu.źródło: ShutterStock

2,5 mld razy wchodziliśmy do internetu, korzystając ze smartfona czy tabletu pod koniec 2014 r. Dziś Google preferuje przystosowane do nich strony w wyszukiwarkach, a biznes zmienia nawyki.

Trwa mobilna rewolucja. Smartfony zastępują ekrany komputerów. Na stronach dostosowanych do przeglądania tego rodzaju treści spędzamy coraz więcej czasu – wynika z raportu IAB Polska Mobile 2014, który stanowi coroczne podsumowanie działań branży internetowej w Polsce.

Zmiany zachodzą lawinowo. O roku „mobile” mówiło się już od dłuższego czasu. Jednak dopiero w 2014 r. nastąpił dynamiczny wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych właściwie w każdej dziedzinie naszego życia. Potwierdzają to np. dane zebrane przez Google’a. – Już 50 proc. użytkowników w Polsce korzysta np. z map Google na urządzeniach mobilnych, podobnie jest z aplikacją YouTube. Wystarczy spojrzeć na wyniki badań Megapanelu – w grudniu 2013 r. było 1,5 mld odsłon na stronach mobilnych, a rok później już 2,5 mld – wyjaśnia Michał Kramarz, odpowiedzialny za rozwiązania mobile dla biznesu w Google Polska.

Z raportu wynika, że tylko przez dwanaście miesięcy ubiegłego roku łączny czas przeglądania stron na smartfonach wzrósł z ponad 20 mln godzin w styczniu do prawie 35 mln godzin w grudniu. Autorzy zwracają uwagę, że w niektórych bankach liczba klientów logujących się na konta z aplikacji na telefonie przewyższyła liczbę tych, którzy robią to przez ekran komputera. Już ponad 71 proc. internautów posiada smartfon, a ponad 30 proc. tablet. Z ok. 9 mln do niemal 20 mln wzrosła liczba mobilnych odtworzeń audio. Prawie połowa z nas płaci w ten sposób za zakupy, a jedna trzecia za pomocą urządzeń mobilnych szuka informacji o produkcie.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • Jeeeno(2015-04-30 17:48) Zgłoś naruszenie 00

    Warto pójść z duchem czasu. Moja firma zdecydowała się na responsywną stronę internetową. Zaprojektowała nam ją firma www.studiolokomotywa.pl . Do tego odpowiednia promocja, pozycjonowanie zgodne z nowymi wymaganiami Google i jest sukces.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane