statystyki

Biznes kooperuje z projektantami

autor: PO30.03.2015, 07:24; Aktualizacja: 30.03.2015, 09:31

Produkty muszą być nie tylko funkcjonalne i innowacyjne, lecz także ładne. Przedsiębiorcy coraz bardziej zaczynają doceniać wzornictwo

Trzeba trafić zarówno w potrzeby, jak i w gust konsumentów – przekonywali eksperci biorący udział w VIII edycji międzynarodowej konferencji „Innowacyjność i kreatywność w gospodarce. Wzornictwo w strategii firmy”, która odbywała się na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Rodzime firmy zaczęły podążać za ogólnoświatowymi trendami. – Ale wciąż na mniejszą skalę niż na zachodzie Europy. Powodem są kompleksy. Przez lata oduczano nas kreatywności. W trendzie była przeciętność. Potrzeba czasu, aby nastąpiły zmiany – tłumaczy Mirosław Jędrzejczyk, prezes zarządu Grupy Tubądzin Polska, która od lat współpracuje z rodzimymi specjalistami od designu.

Przedstawiciele uczelni szkolących projektantów są jednak optymistami. – Młode pokolenie jest już wyzbyte tych kompleksów. Za 10–15 lat zrównamy się pod tym względem z Zachodem. Tworzenie nowych produktów będzie przebiegało pod nadzorem designerów – uważa Justyna Starostka, adiunkt w Katedrze Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

I to od samego początku, tylko wówczas produkt będzie ładny i użyteczny.


Pozostało 47% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane