Rozwojowi rynku e-commerce towarzyszy dynamiczny wzrost przychodów reklamowych platform do handlu online.
Wartość światowych obrotów w handlu internetowym sięgnie w tym roku 5,4 bln dol., a do 2027 r. wyniesie 9,1 bln dol. - przewiduje holding mediowo-technologiczny GroupM. E-commerce będzie w ten sposób odpowiadał za 19 proc. globalnej sprzedaży detalicznej (w poprzednich dwóch latach było to 18 proc.). Eksperci GroupM w raporcie poświęconym temu sektorowi gospodarki podkreślają, że po gwałtownym wzroście inwestycji w e-commerce w latach największych pandemicznych ograniczeń mobilności (2020-2021) handel internetowy nie oddaje pola mimo powrotu do normalnej aktywności obywateli w większości krajów świata - choć w pierwszej połowie tego roku jego wzrost wyhamował głównie z powodu zakłócenia łańcuchów dostaw w Chinach (lockdowny) i Ukrainie.
Państwo Środka pozostaje największym rynkiem e-commerce na świecie. Razem ze Stanami Zjednoczonymi będzie odpowiadało za przeszło połowę tegorocznych obrotów internetowych (52 proc.). Tylko w Chinach udział e-commerce w sprzedaży detalicznej przekroczy w tym roku średnią światową (i to wyraźnie, bo wyniesie 27 proc.). Tuż poniżej średniej znajdzie się rynek brytyjski. Dla Polski przewidywania są skromniejsze - online wydamy ok. 10 proc. pieniędzy na zakupy detaliczne.
Pozostało
80%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama