statystyki

Formularz odstąpienia od umowy trzeba zamieścić, ale klient nie musi go wykorzystać

autor: Joanna Affre13.01.2015, 00:00; Aktualizacja: 13.01.2015, 10:12

Prowadzę sklep internetowy. Ponieważ 25 grudnia 2014 r. nastąpiła zmiana przepisów o prawach konsumenta, dostosowałem do nowych wymogów regulamin swojego sklepu i równocześnie zamieściłem na stronie formularz odstąpienia od umowy. Przygotowując go, korzystałem z wzoru zawartego w załączniku do ustawy. Czy użycie owego formularza przez klienta jest obligatoryjne? Czy odstąpienie od umowy będzie nieważne, jeśli klient złoży oświadczenie w innej formie?

Jak trafnie zauważył czytelnik, ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827), która weszła w życie 25 grudnia 2014 r., nakłada na właścicieli sklepów internetowych obowiązek wprowadzenia licznych zmian w regulaminach oraz konieczność zamieszczenia na stronie e-sklepu formularza odstąpienia od umowy. Formularz ma zawierać nazwę i dane teleadresowe sklepu, z którym rozwiązywana będzie umowa, dane identyfikujące konsumenta, jego oświadczenie o chęci odstąpienia, oznaczenie przedmiotu, którego dotyczy umowa, datę jej zawarcia lub odbioru towaru oraz adres konsumenta i datę odstąpienia.


Pozostało 60% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze FB:

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane