Członkowie zarządu CD Projekt nie podali natomiast na konferencji liczby egzemplarzy trzeciej części serii gry "Wiedźmin" sprzedanych w ramach uruchomionej przedsprzedaży gry. Poinformowali, że spółka posiada obecnie umowy dystrybucyjne z 17 partnerami pokrywającymi 109 krajów. Dodali, że sprzedaż cyfrowej wersji gry na platformach GOG i Steam będzie pokrywała cały świat.

"Obecne umowy dystrybucyjne są dla nas korzystniejsze od tych, które podpisywaliśmy przy dwóch poprzednich częściach gry. Obecnie korzystamy z większej liczby partnerów. Dla przykładu dawniej dystrybucja na Europę, Australię, Amerykę Południową i Afrykę była zlecona jednej firmie, która korzystała z podwykonawców, co obniżało efektywność finansową przedsięwzięcia" - powiedział prezes Adam Kiciński.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w pierwszym półroczu spółka uruchomiła na platformie cyfrowej dystrybucji GOG katalog gier działających w systemie operacyjnym Linux. Zakończone zostały też prace rozwojowe przy wdrażaniu technologii GOG Galaxy oraz wprowadzono pierwsze filmy bez zabezpieczeń DRM.

"Liczymy, że uruchomienie sprzedaży pierwszych filmów na GOG pozwoli nam na prowadzenie negocjacji z większymi dystrybutorami, którzy obecnie nie chcą współpracować, upierając się przy zabezpieczeniach DRM" - powiedział Kiciński.

Do końca roku CD Projekt zamierza zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami uruchomić sprzedaż gry na urządzenia mobilne działające na systemach operacyjnych iOS oraz Android. Koszty produkcji gry zarząd spółki określił jako niewielkie.

Poprzez wejście w segment gier mobilnych spółka chce zdobyć doświadczenie, aby w przyszłości korzystać na dalszym wzroście tego rynku. Wartość rynku gier na tablety w 2014 roku szacowana jest przez Jupiter Research na 3,6 mld dolarów. Firma ocenia, że do 2019 roku wartość ta wzrośnie do 13,3 mld dolarów.

W ubiegłym tygodniu spółka podała wyniki za drugi kwartał. W drugim kwartale CD Projekt wypracowała 43,8 mln zł przychodów, poprawiając wynik o 24,4 proc. rok do roku. Sprzedaż była o ponad 14 proc. wyższa od oczekiwań analityków.

Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 3 mln zł, i był niższy o 15 proc. rdr. Wynik był o 5,9 proc. poniżej konsensusu rynkowego. Za większość zysku odpowiadał segment cyfrowej dystrybucji gier, który wypracował 2,6 mln zł. Niewielką stratę (minus 159 tys. zł) przyniósł segment wydawniczy, a produkcja gier wygenerowała niewielką nadwyżkę finansową (plus 164 tys. zł).

Na koniec czerwca spółka miała 51,2 mln zł środków pieniężnych. W ciągu kwartału stan gotówki wzrósł o 9,3 mln zł, dzięki wpływowi 4,1 mln zł z działalności operacyjnej oraz 5,3 mln zł dodatniego salda działalności inwestycyjnej, na którą wpłynęła m.in. sprzedaż nieruchomości.