Od 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania stała się dla nas państwem trzecim o odrębnym systemie regulacyjnym i prawnym. Ową odrębność nieco łagodzi jednak uzgodniona 24 grudnia umowa o handlu i współpracy, która obecnie kształtuje relacje gospodarcze Zjednoczonego Królestwa z Unią Europejską.

Dla przedsiębiorców, którzy podejmują współpracę gospodarczą na rynku brytyjskim, oznacza to nowe wyzwania. W dzisiejszym poradniku przedstawiamy najważniejsze dotyczące ich zmiany, jakie już zaszły od 1 stycznia br. lub zajdą na przestrzeni najbliższych miesięcy. Odpowiadamy na pytania i wątpliwości, m.in. jakie warunki trzeba spełnić, aby sprzedawać produkty i usługi do Wielkiej Brytanii, jak przejść przez procedury celne i podatkowe, a także jak zapewnić ochronę dla znaków towarowych czy danych osobowych. Pokazujemy też, co zmieniło się w kwestiach zatrudnienia i ubezpieczeń społecznych, a zwłaszcza na gruncie delegowania pracowników w ramach świadczenia usług.

Sprowadzający towary z Wielkiej Brytanii muszą uiszczać podatek akcyzowy [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Brexit zmienił zasady rozliczania VAT [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Wymogów eksportowych w ciągu pół roku przybędzie [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Jak Brexit dotknie branżę e-commerce? [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Przewozy drogowe do i z Wielkiej Brytanii po Brexicie [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Co Brexit zmieni w emeryturach i zasiłkach? [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Zatrudnienie Polaków i Brytyjczyków na nowych zasadach [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Przy wymianie ze Zjednoczonym Królestwem przedsiębiorcy nie unikną procedur na granicy [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

Przekazywanie danych osobowych po Brexicie: Co się zmieni? [BREXIT W PRAKTYCE] >>>>>

JP