„Pomimo pozytywnego odbioru naszego biznesu i możliwości wzrostu przez inwestorów instytucjonalnych Wizz Air ogłasza, że zdecydował o niekontynuowaniu IPO na tym etapie w obliczu obecnej zmienności na sektorze lotniczym. Perspektywy dla Wizz Air pozostają bardzo pozytywne i rezygnacja z IPO nie będzie miała na nie wpływu. Zarząd będzie kontynuował realizację strategii rozwoju" – czytamy w oświadczeniu.
Pod koniec maja Wizz Air Holdings Plc ogłosił zamiar przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej akcji, zakończonej debiutem na London Stock Exchange (LSE) w czerwcu. Wizz Air liczył na pozyskanie ok. 200 mln euro z akcji nowej emisji, a w ofercie miały znaleźć się także akcje oferowane przez obecnych akcjonariuszy.
Wizz Air chciał przeznaczyć pozyskane z IPO środki m.in. na nabycie nowych aktywów oraz w celu zapewnienia "strategicznej elastyczności w finansowaniu planów przyszłego wzrostu".
Według wcześniejszych informacji, plany dotyczące floty Wizz Air przewidują wzrost z 50 jednostek Airbus A320 na dzień sporządzenia niniejszego ogłoszenia do ok. 82 samolotów z rodziny Airbus A320 do końca 2017. Oznacza to przewidywany wzrost o ponad 15% rocznie dla floty Wizz Air w każdym roku w okresie 2014-2017, w porównaniu do ok. 3% rocznie w długoterminowych prognozach dla Europy przedstawionych przez Airbusa (2013-2032) i Boeinga (2013-2032).
Wizz Air działa w 35 krajach, obsługiwanych przez 17 baz w 9 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W roku finansowym przewiózł 13,9 mln pasażerów, a w ciągu ostatnich 5 lat osiągnął średnioroczny wzrost (CAGR) liczby pasażerów wynoszący 14%.
W roku finansowym 2014 Wizz Air zwiększył przychody o 10% do 1,01 mld euro. W tym czasie jego zysk EBITDA wzrósł o 53% do 241 mln euro, a zysk netto - o 193% do 89 mln euro.