Po trzech latach dominacji w rankingu Najcenniejszych marek świata Apple zostało zdetronizowane przez Google. Koncern z Cupertino zanotował 20 procentowy spadek wartości w porównaniu z poprzednim rokiem.

Tegoroczny ranking Najcenniejsze marki świata przygotowany przez firmę badawczą Millward Brown przynosi spore zaskoczenie. Przez ostatnie trzy lata producent popularnych urządzeń mobilnych (iPad, iPhone, iPod) oraz komputerów (Mac), firma Apple, dominowała w zestawieniu, pozostawiając inne, wielkie koncerny w tyle.

Jednak ponad 40-procentowy wzrost wartości marki Google, przy jednoczesnym spadku wartości Apple o 20 procent spowodował przetasowanie na samym szczycie. Google zostało wycenione na 158,84mld dolarów, natomiast Apple "tylko" na 147,88 mld.

Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły firmy:

3. IBM - 107,54 mld dol.

4. Microsoft- 90,185 mld dol.

5. McDonald's - 85,71 mld dol.

6. Coca Cola - 85,68 mld dol.

7. Visa - 80,68 mld dol.

8. AT&T - 77,88 mld dol.

9. Marlboro - 67,34 mld dol.

10. Amazon.com - 64,25 mld dol.

Oprac. T.J.