Strona niemiecka zapowiada utworzenie wewnątrz koncernu blisko powiązanego ze sobą sektora pojazdów użytkowych. Tworzyć go będą Scania, niemiecki MAN oraz Volkswagen Commercial Vehicles wytwarzający pojazdy nieosobowe.
W Scanii - mającej, w myśl obietnic kierownictwa VW, pozostać szwedzką marką - traktuje się przejęcie firmy przez Niemców jako gwarancję dużych inwestycji i dalszego rozwoju. W mediach oczywiście rozlegają się też pełne emocji głosy protestu przeciwko znikaniu kolejnej "prawdziwie" szwedzkiej firmy. Dotąd największym szokiem było np. przejęcie przez Chińczyków producenta samochodów osobowych Volvo.

W wypadku Scanii jednak większość z 13 tys. jej stałych pracowników optymistycznie zapatruje się na nowego strategicznego inwestora i właściciela - tym bardziej że złożył on zapewnienia, potwierdzone już umową ze związkami zawodowymi, że w Szwecji i w Södertälje - mieście oddalonym o 50 km od Sztokholmu, pozostanie kierownictwo Scanii, biura konstrukcyjne i główne linie produkcyjne.