W przypadku koszyka chemiczno-kosmetycznego sprzedaż w hipermarketach spadła w tym okresie o 8,3%, a kanał ten posiada 19 proc. udziałów w rynku w Polsce, podał portal.

"W kanale hipermarketów wzrasta znaczenie produktów marek własnych, których sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Produkty te w hipermarketach mają 6,4% udziałów w sprzedaży całego koszyka FMCG. W tym samym okresie produkty markowe zanotowały blisko 7% spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku" - powiedział Tomasz Krysiak z firmy Nielsen, cytowany przez Dlahandlu.pl.

Krysiak dodał, że wzrasta odsetek produktów kupowanych podczas promocji. Dla wielu kategorii spożywczych jest to już 1/3 wartości sprzedaży.

Według danych firmy Nielsen, na koniec 2013 roku działało w Polsce 320 hipermarketów o powierzchni sprzedaży większej niż 2500 m2.