Zużycie paliw lotniczych w Polsce stale i szybko rośnie. Pozostałych paliw płynnych sprzedaje się mniej
Dzięki nawiązanej właśnie współpracy z koncernem BP Europe gdański koncern paliwowy chce wejść na kolejne polskie lotniska. Obu koncernom zależy na znacznym zwiększeniu udziału w rynku paliw lotniczych w Polsce. Dlatego przygotowują się już do podboju drugiego stołecznego lotniska, w Modlinie, oraz portu w Katowicach.
Trzy lata temu Grupa Lotos przełamała dotychczasowy monopol paliwowy Petrolotu (spółki należącej do PKN Orlen i LOT-u) na lotnisku w Gdańsku. Od kilku miesięcy obsługuje też największy w Polsce port lotniczy na warszawskim Okęciu. Tankuje samoloty w Krakowie-Balicach. Dostarcza także paliwo do portów we Wrocławiu i Rzeszowie, ale tam to służby lotniskowe we własnym zakresie tankują klientów.
Pozostało
87%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama