"Pięć lat temu mówiłem, że banki będą oddawać cześć swoich uprawnień telekomom. To się sprawdziło - podsumował 5 lat kongresu Netia "Biznes to rozmowy" Piotr Czarnecki.
Jednocześnie prezes Raiffeisen-Polbank przekonywał, że to co dzisiaj wyznacza trendy w sprzedaży to Generacja C. Grupa ta jest uznawana za cześć generacji Y czyli tzw. "Millenialsów" ( urodzeni po 1982 roku) ale nieco od nich młodszych, korzystający na co dzień z sieci i nowych, mobilnych technologii. "Generation Connected, czyli pokolenie oglądające, pokolenie You Tube. To nie jest wiek, ale stan umysłu" - dodał Czarnecki, charakteryzując grupę, którą uważa za niezwykle ważną w dzisiejszych czasach, wyznaczającą trendy w sprzedaży dla wielkich koncernów.
Pokolenie C wyznaczają cztery obszary życia:
- Creation (tworzenie zamiast sztampowych pracy)
- curation (zdrowie zamiast totalnej "harówki" w korporacji)
- connection (łączność z internetem)
- community (chęć więzi ze znajomymi w sieci)
80 procent generacji C korzysta ze smartfonów, głownie oglądając filmy, a odrzucając formy czytane. Dlatego głównym kanałem marketingowym przygotowanym dla nich są treści video w internecie.
Jak uważa Piotr Czarnecki, grupa jest na tyle wpływowa, ze firma Apple zdecydowała się na ogromna zmianę, czegoś co było idealne - zmianę wyglądu systemu operacyjnego. "iOS7 został wprowadzony, gdyż chciała tego generacja C, grupa której wybory wygenerowały już sprzedane produkty o wartości 500 mld dolarów." - uważa Czarnecki.
Według prezesa Reiffeisen-Polbank, w najbliższym czasie będzie to główna grupa wyznaczająca trendy dla dużych firm, i to do nich w dużej mierze będą starać się trafić producenci.