statystyki

Rynek handlu w Polsce: opłaca się sprzedawać tylko alkohol, reszta branż bankrutuje

autor: Patrycja Otto24.07.2013, 07:17; Aktualizacja: 25.07.2013, 15:30
Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tys. nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tys. placówek.

Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tys. nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tys. placówek.źródło: ShutterStock

W trzy lata z polskich ulic zniknęło ponad 53 tys. małych sklepów. I nadal ich ubywa. Najszybciej giną spożywcze. Przybywa za to dyskontów i centrów handlowych, które przejmują rolę sklepów osiedlowych.

Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tys. nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tys. placówek. Zaledwie w cztery miesiące ubyło więc prawie 2,9 tys. punktów i teraz jest ich 315 tys. – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie DGP przez Bisnode D&B Polska. Wszystko wskazuje na to, że trendu spadkowego na tym rynku, obserwowanego już od co najmniej kilku lat, nie da się zastopować. Przynajmniej na razie.


Pozostało 92% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane