Po sprzedaży udziałów w spółce MAF działającej na Bliskim Wschodzie, Carrefour może wyjść z rynku polskiego, a być może także z Tunezji, Tajwanu, jak również z Włoch, wynika z pogłosek rynkowych, cytowanych przez agencję Reuters.

"Akcje Carrefoura spadły o ponad 5% w czwartek, tracąc zyski z poprzedniego dnia, pośród obaw, że drugi na świecie detalista wycofuje się ze zbyt wielu wzrostowych rynków - po zaskakującej sprzedaży bliskowschodniego przedsięwzięcia" - napisał Reuters.

Carrefour podał w środę, że uzyska 530 mln euro ze sprzedaży 25% akcji Majid Al Futtaim (MAF) na rzecz partnera w tym projekcie.

"Tunezja, gdzie Carrefour ma spółkę joint-venture z grupą Utic, Taiwan i Polska mogą być następne na liście" - powiedział analityk PlanetRetail Gildas Aitamer, cytowany przez agencję.

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience.