Wartość sprzedaży sieci Biedronka była w I kw. o ponad 20 proc. większa niż rok wcześniej – podała spółka Jeronimo Martins, właściciel Biedronki. W przeliczeniu na euro dynamika wzrosła o 22,1 proc. Sprzedaż w Polsce dała portugalskiej firmie prawie 1,8 mld euro.
Wartość sprzedaży sieci Biedronka była w I kw. o ponad 20 proc. większa niż rok wcześniej – podała spółka Jeronimo Martins, właściciel Biedronki. W przeliczeniu na euro dynamika wzrosła o 22,1 proc. Sprzedaż w Polsce dała portugalskiej firmie prawie 1,8 mld euro.
Wynik EBITDA (zysk operacyjny z wyłączeniem amortyzacji) Biedronki również wzrósł. W przeliczeniu na euro to 132,3 mln euro (wzrost o 24,8 proc.).
Mimo przedłużającej się zimy, która utrudniała uruchamianie nowych placówek, Biedronka otworzyła 22 kolejne sklepy. Jeronimo Martins podtrzymało jednocześnie plany otwarcia w Polsce w całym bieżącym roku 290 sklepów.
Ta inwestycja plus uruchomienie dwóch centrów dystrybucyjnych ma kosztować 455–490 mln euro.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama