Jeronimo Martins Polska jest największym pracodawcą prywatnym w Polsce zatrudniającym obecnie ponad 40 tys. osób. Z informacji uzyskanych przez agencję ISBnews wynika, że podwyżka płacy może dotyczyć około kilkunastu procent wszystkich zatrudnionych w sieci pracowników. Do tej pory najniższa pensja w Biedronce wynosiła 1870 zł brutto. Z kolei najniższa krajowa płaca w Polsce to obecnie 1600 zł brutto.
"W ciągu ostatnich 7 lat, dzięki regularnym podwyżkom, wartość minimalnej płacy podstawowej wzrosła w sieci o ponad 50%. W tym samym okresie, sieć, co roku, tworzyła kilka tysięcy nowych miejsc pracy. Tylko w 2012 r. przybyło ich około 5 tysięcy" - czytamy w komunikacie.
Biedronka ostatni raz podniosła najniższą płacę w kwietniu ubiegłego roku do 1870 zł brutto. Między innymi Tesco zdecydowało o podobnym kroku w lipcu 2012 roku. Pomimo trudniejszej sytuacji gospodarczej wyniki finansowe sieci handlowych były w ubiegłym roku lepsze od oczekiwań.
Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, podwyżki płac w handlu nie są czymś zaskakującym, gdyż segment ten najmniej odczuł osłabienie gospodarcze w Polsce.
"Dyskonty radzą sobie w obecnej sytuacji najlepiej. Wykazują najszybszy rozwój, a ich oferta produktowa jest bardzo dobrze zbilansowana" - powiedział agencji ISBnews Faliński.
Jak informuje JMP podstawową formą zatrudnienia na wszystkich stanowiskach w spółce jest umowa o pracę i wszyscy pracownicy sieci Biedronka są objęci systemem premiowym i otrzymują bogaty pakiet świadczeń socjalnych. "Spółka, tworząc miejsca pracy, nie korzysta z usług agencji pracy tymczasowej, a wszystkie zatrudnione osoby są pracownikami firmy" - dodało JMP w komunikacie.
Właściciel sieci podkreśla, że dzięki równomiernemu rozwojowi sieci w całej Polsce, Biedronka rozwija ogólnokrajowy rynek pracy, co jest szczególnie ważne w miejscach dotkniętych strukturalnym bezrobociem.
W tym roku JMP planuje zwiększyć zatrudnienie do poziomu około 45 tys. pracowników.
Jeromino Martins to portugalska grupa działająca w sektorze FMCG. Jest właścicielem sieci Biedronka - największej sieci detalicznej w Polsce. W październiku ub.r. grupa otworzyła w Polsce 2000. sklep, a jej plany przewidują osiągnięcie 3000 sklepów pod marką Biedronka w 2015 r.