"To już kolejny kredyt EBI na rozwój zrównoważonego transportu publicznego w stolicy Polski - jednego z bardziej zatłoczonych miast w Europie. W ubiegłym roku EBI udzielił bowiem już kredytu na zakup nowoczesnego i energooszczędnego taboru dla Metra Warszawskiego" – czytamy w komunikacie. 

Budowany obecnie centralny odcinek drugiej linii, znajduje się w centrum miasta i ma 6,7 km długości. Składa się z 7 stacji oraz tunelu o długości 400 metrów, który łączy istniejącą linię metra z nową. EBI wspiera także rozbudowę istniejącej zajezdni metra na Kabatach, która ma pomieścić dodatkowy tabor przewidziany do obsługi nowej linii. W ramach projektu zostaną zainstalowane także nowoczesne systemy telekomunikacji, poboru opłat oraz sterowania ruchem pociągów. Realizacja projektu już się rozpoczęła i ma zostać zakończona w 2014/2015 roku.

"Budowa nowej linii metra w Warszawie jest zgodna z polityką kredytową EBI w zakresie ochrony środowiska, jako że projekt ten zmniejszy zanieczyszczenie powietrza, a w dłuższym okresie obniży poziom hałasu pochodzący z transportu. Przewiduje się, że mieszkańcy stolicy będą stopniowo rezygnować z poruszania się samochodami na rzecz bardziej atrakcyjnego transportu publicznego, co pomoże obniżyć poziomu emisji CO2 do nawet 42 000 ton rocznie" - czytamy dalej.