"W związku z licznymi nieprawidłowymi informacjami na temat potencjału rynku płatnej telewizji, które pojawiły się po konferencji prasowej spółki, która odbyła się 12 marca br., Cyfrowy Polsat informuje, że według jego oceny i estymacji rynek usług płatnej telewizji jest już praktycznie nasycony" - czytamy w komunikacie.
Przytaczana w publikacjach liczba 0,5 mln abonentów nie odnosi się do potencjału nowych abonentów usług lecz dotyczy użytkowników platform satelitarnych, którzy będą co roku zmieniać operatora z racji naturalnej migracji, zaznaczono w informacji.
"Co roku, zgodnie ze wskaźnikami rezygnacji z usług poszczególnych operatorów, 10-15% abonentów usług płatnej telewizji podejmuje decyzję o zmianie dostawcy (dla rynku platform liczba ta wynosi ok. 0,5 mln)" - zaznaczono również.
Cyfrowy Polsat upatruje możliwości dalszego rozwoju w dynamicznym wzroście liczby użytkowników usługi dostępu do internetu oraz we wzroście zainteresowania usługami dodatkowymi - typu Multiroom, VOD, PPV - wśród dotychczasowych abonentów usługi telewizyjnej, konkluduje komunikat.
Grupę kapitałową tworzą spółki: Cyfrowy Polsat - największa w Polsce i czwarta co do wielkości w Europie platforma satelitarna oraz Telewizja Polsat - wiodący nadawca komercyjny w Polsce. Cyfrowy Polsat jest notowany na GPW od 2008 r. W 2012 r. spółka odnotowała 1,7 mld zł skonsolidowanych przychodów.