- Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. Stan gotówki zwiększył się o 125 mln zł w porównaniu z najtrudniejszym okresem sprzed pół roku. W pierwszych dwóch miesiącach 2013 r. przychody abonamentowe wzrosły o 9 mln zł w stosunku do stycznia i lutego ubiegłego roku, w znacznej mierze wskutek różnorodnych działań zainicjowanych i konsekwentnie prowadzonych przez TVP - poinformowała TVP w oficjalnym komunikacie.
Wynik finansowy spółki jest tym bardziej zaskakujący, że w pierwszych dwóch miesiącach 2013 roku zyski z reklam były nieznacznie niższe niż w styczniu i lutym ubiegłego roku. Wynika to przede wszystkim z recesji trwającej na rynku reklamy.
TVP tłumaczy, że ten pozytywny rezultat jest efektem znacznych oszczędności poczynionych przez spółkę w ostatnich miesiącach.
- Koszty działalności operacyjnej w pierwszych dwóch miesiącach 2013 r. obniżyły się o 25 mln zł (10,6 proc.) w stosunku do analogicznego okresu z roku ubiegłego – czytamy w komunikacie.
Nie znamy jeszcze wyniku finansowego TVP za rok 2012. Szacuje się jednak, że strata spółki w tym okresie mogła przekroczyć nawet 200 mln złotych.