Amerykanie obejrzeli w grudniu 38,7 miliardów klipów wideo w Internecie oraz 11,3 mld reklam wideo online – podaje comScore, specjalistyczna firma zajmująca się badaniem procesów w przestrzeni cyfrowej.

Najwięcej przekazów wideo oglądano w USA za pośrednictwem stron Google, głownie na portalu YouTube. Obejrzało je 153 mln unikalnych użytkowników, na drugim miejscu znalazł się Facebook.com z 58,8 mln. Dalej uplasowały się VEVO z 51,6 mln użytkowników, NDN – 49,9 mln i Yahoo – 47,5 mln – relacjonuje portal advanced-television.com.

Spośród prawie 39 mld wszystkich klipów wideo na stronach Google wygenerowano ich największą liczbę -13,2 mld, drugi był AOL z jedynie 692 mln.
Google przoduje także pod względem reklam wideo online. Prawie co szósta reklama, 2 mld klipów, pochodzila ze stron internetowych tej firmy. Na drugim miejscu znalazł się BrightRoll Video Network z 1,8 mld, a potem kolejno Liverail.com – 1,8 mld, Adap.tv – 1,5 mld i Hulu – także 1,5 mld. Oglądanie tych materiałów wideo zajęło łącznie 4,1 mld minut.

Reklamy wideo dotarły do 53 proc. amerykańskiej populacji z częstotliwością przeciętnie 70 przekazów w miesiącu.