Należąca do rządu Kataru Al-Jazeera miała problem z wejściem na rynek amerykański. Była obecna tylko w sieciach kablowych Nowego Jorku i Waszyngtonu. Jej zasięg nie przekraczał 4,7 miliona domów. Dzięki zakupowi Current TV arabska stacja będzie docierać do 40 milionów gospodarstw domowych.
Szefowie Al-Jazeery planują też zwiększenie liczby swoich ośrodków na terenie Stanów Zjednoczonych z 5 do 15 i zatrudnienie setek nowych pracowników. Były wiceprezydent USA Al Gore potwierdził sprzedaż swojej stacji. W oświadczeniu podkreślił, że misja Al-Jazeery jest zbieżna z misją Current TV, czyli mówieniem prawdy władzy, prezentowaniem różnorodnych opinii i informowaniu o zjawiskach, o których nie mówią inne media.
Zasięg Al-Jazeery w USA mógłby być jeszcze większy, gdyby nie fakt, że po ogłoszeniu informacji o zakupie Current TV stację tę ze swojej platformy zrzuciła firma Time Warner, która jest drugim co do wielkości amerykańskim operatorem kablowym. W ten sposób w jednej chwili Al-Jazeera straciła w Stanach Zjednoczonych 20 milionów klientów.