Netia, największy po Telekomunikacji Polskiej operator telefonii stacjonarnej, skupi się na sprzedaży usługi telewizyjnej w pakietach z internetem i telefonią. T-Mobile, lider segmentu komórkowego, będzie rozwijać ofertę mobilnego internetu. Takie deklaracje firm towarzyszyły publikacji wyników obu firm za III kwartał.
Netia, największy po Telekomunikacji Polskiej operator telefonii stacjonarnej, skupi się na sprzedaży usługi telewizyjnej w pakietach z internetem i telefonią. T-Mobile, lider segmentu komórkowego, będzie rozwijać ofertę mobilnego internetu. Takie deklaracje firm towarzyszyły publikacji wyników obu firm za III kwartał.
/>
– Rynek nie rośnie – musiał w czwartek kolejny raz przyznać prezes Netii Mirosław Godlewski w odniesieniu do stacjonarnego internetu. Firma straciła w minionym kwartale 15 tys. klientów tej usługi. Odeszło także 36,4 tys. klientów telefonii stacjonarnej. Zdaniem szefa Netii w okresie spowolnienia w gospodarce klienci unikają nowych zobowiązań. – Trudno mówić o nasyceniu rynku internetem, skoro jego penetracja to zaledwie 50 proc. populacji – podkreśla szef Netii. Spółka musiała obniżyć prognozę sprzedaży usług.
Rośnie za to popyt na internet mobilny – co pokazują wyniki T-Mobile. Posiadający 15,6 mln klientów operator pozyskał w minionym kwartale 74 tys. klientów tej usługi. Ma ich teraz 900 tys. By przyciągnąć nowych, w III kw. wydał na modernizację sieci 210 mln zł, czyli 31,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przychody Netii spadły w stosunku do drugiego kwartału o 3 proc. do 521,1 mln zł. W porównaniu z III kw. 2011 r. są o 32 proc. wyższe, ale to efekt przejęcia Dialogu i Crowleya. Netia poprawia rentowność głównie dzięki cięciom kosztów i blisko 50-proc. marży na klientach biznesowych.
Wpływy Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile, spadły o 1,8 proc.. Za to wynik operacyjny zwiększył się o 11,8 proc. do 662 mln zł.
Netia liczy, że w przyszłości negatywny trend odwróci telewizja. – Chcemy odbierać tą usługą klientów kablówkom – zapowiada Mirosław Godlewski. Na razie sprzedaż idzie wolno. W III kw. firma pozyskała tu 1,6 tys. klientów.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama