Globalny rynek płatnej telewizji rośnie na wszystkich wielkich platformach na całym świecie, włączając sieci kablowe, telewizję satelitarną i internetową, IPTV – wynika z badań nowojorskiej firmy ABI Research.

Przychody z serwisów płatnej TV na świecie osiągną pod koniec roku 236 mld dolarów wobec kwoty 223 mld dolarów w 2011 roku – stwierdza amerykańska firma badań marketingowych, która również ocenia, że rynek płatnej TV powiększy się w ciągu najbliższych pięć lat o 19 proc., generując w sumie 281 mld dolarów w roku 2017 – relacjonuje wyniki badań wyspecjalizowany portal advanced-television.com.

Jednak płatna naziemna telewizja traci rozmach i notuje mały spadek przychodów. ABI Research zauważa że, platforma płatnej telewizji francuskiej TV Numeric jest obecnie objęta zarządem komisarycznym i najpewniej pod koniec roku zostanie zamknięta.

Telewizja kablowa do 2017 roku powinna utrzymać największy udział w rynku, chociaż traci go na rzecz telewizji satelitarnej i IPTV. Zwłaszcza operatorzy sieci kablowych w Ameryce Północnej w ciągu ostatnich kwartałów doświadczają spadku swych baz abonenckich. Jak szacuje Jake Saunders, wiceprezydent i dyrektor ds. prognoz w ABI Research udział operatorów sieci kablowych na świecie w przychodach płatnej TV skurczy się w tym roku do 47 proc. wobec 48 proc. w roku 2011.