W drugiej połowie listopada rusza społeczna kampania przestrzegająca przed zgubnymi skutkami zadłużania się ponad miarę, zapowiada "Puls Biznesu".

Została zorganizowana w reakcji na aferę Amber Gold, która pokazała, że spora część społeczeństwa nie odróżnia banków od parabanków i nie rozumie, że pieniądze inwestowane poza systemem bankowym nie są objęte gwarancjami.

Akcji patronują m.in. Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organizatorzy mają interesujący pomysł na dotarcie z przesłaniem do jak najszerszej grupy Polaków. Oprócz radia i telewizji, które w ramach misji społecznej zgodziły się na udział w przedsięwzięciu, o pomoc zostały poproszone episkopat, policja, kolejarze i ZUS.

Rozmowy są na wstępnym etapie. Na razie mowa jest o przestrzegających przed lichwiarzami ulotkach, które byłyby rozdawane w hipermarketach, pociągach, czy włączane do korespondencji z emerytami i rencistami.