Sieć Netto stawia trzecie centrum dystrybucyjne. Wkrótce dobije do 300 sklepów - informuje "Puls Biznesu".

Portugalia, Niemcy, Dania - to podium na polskim rynku dyskontów. Liderem jest Biedronka, dobijająca do progu 2 tys. sklepów. Drugi - z ponad 420 placówkami - jest Lidl, należący do niemieckiej grupy Schwarz. Po cichu rośnie jednak numer trzy - sieć Netto, której właścicielem jest grupa Dansk Supermarked.

"Mamy dziś w Polsce 257 sklepów, do końca roku powinniśmy otworzyć jeszcze 23. Nasza strategia zakłada, że w przyszłym roku do sieci dołączy 50 kolejnych sklepów" - mówi Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.

Sieć dyskontów Netto na naszym rynku debiutowała w 1995 r. sklepem w Szczecinie. 11 lat zajęło jej dobicie do progu 100 sklepów. Kolejną setkę otworzyła w cztery lata. Najsilniejszą pozycję i najwięcej sklepów ma w Zachodniopomorskiem.

Duńczycy na razie nieśmiało zaglądają na prawy brzeg Wisły - w ogóle nie mają sklepów w trzech województwach ściany wschodniej. Nieobecni są też w Warszawie. W marszu na wschód ma im jednak pomóc nowe centrum dystrybucyjne, którego powstaje w pomorskim Kopytkowie, tuż obok autostrady A1.