"Wzrost sprzedaży osiągnięty przez Diageo w Polsce w roku finansowym 2012 opierał się głównie na kategorii whisky, w której Diageo jest liderem rynkowym, a także na wzroście innych marek importowanych, szczególnie tych wprowadzonych na rynek w poprzednim roku finansowym.
Najlepiej sprzedające się w Polsce marki whisky
Markami, które osiągnęły największy wzrost były: Johnnie Walker Red Label w segmencie whisky szkockiej (Standard Scotch), Bushmills w segmencie whiskey irlandzkiej oraz Smirnoff Black i Captain Morgan Spiced Gold" - powiedział General Manager Diageo Polska Krzysztof Michalski, cytowany w komunikacie spółki.
"Szczególnie dobre okazały się wyniki marki Captain Morgan Spiced Gold, która wprowadzona w Polsce zaledwie w zeszłym roku, już zdążyła podwoić udział w rynku, co miało duży wpływ na wzrost całej kategorii rumu.
W segmencie wódek top premium, marka Smirnoff Black również podwoiła swój udział w rynku, po pomyślnej zmianie pozycjonowania w zeszłym roku, osiągając najwyższe tempo wzrostu wśród największych wódek klasy top premium" - dodał Michalski.
Spółka podała, że W Rosji i Europie Wschodniej (region, do którego przyporządkowano również Polskę) dwucyfrowy wzrost przychodów netto ze sprzedaży był napędzany przez szkocką whisky, przy 11-procentowym wzroście Johnnie Walker, 57 procentowym wzroście Bell's oraz 17-procentowym wzroście White Horse.
Polska motorem wzrostu w regionie
Diageo deklaruje, że polski rynek może być dla niego motorem wzrostu w regionie. "W perspektywie dynamicznego wzrostu w kategoriach whisky i innych importowanych marek, rynek polski ma duży potencjał i może stać się źródłem wzrostu Diageo w regionie Rosji i Europy Wschodniej w kolejnych latach.
Spółka poinformowała, że w 2012 roku finansowym zanotowała organiczny wzrost przychodów o 6% r/r do 10.762 mln GBP.