Zarząd Groupon Polska dla swoich klientów, którzy wykupili oferty upadłego biura podróży i ich zaplanowane wyjazdy zostały odwołane, przygotował dwa specjalne rozwiązania - poinformował serwis. "Pełny zwrot do 100 proc. ceny podstawowej imprezy, w przypadku braku zainteresowania ofertą zastępczą" - podał Groupon w komunikacie. Podkreślono, że zwrot nie obejmuje usług zakupionych indywidualnie bezpośrednio w Mati World Holidays i nieuwzględnionych w ofercie podstawowej.
Drugą propozycją serwisu jest wybór innej dowolnej oferty turystycznej z katalogu. "Przy wyborze oferty o pełnej wartości podstawowej ceny imprezy, na którą wykupiony został kupon, klienci nie będą musieli dodatkowo dopłacać" - podał Groupon. W przypadku wyboru droższej oferty trzeba będzie dopłacić różnicę, w przypadku tańszej - serwis nie będzie zwracał różnicy.
Groupon poinformował także, że informacje o szczegółowej procedurze zamiany wycieczki na inną lub ewentualnego zwrotu pieniędzy, zostaną przekazane zainteresowanym klientom w czwartek w specjalnym mailingu.
Groupon już drugi raz zwraca pieniądze
"Jest to niestety już drugi taki przypadek tego lata, z jakim przychodzi nam się zmierzyć, a kolejny w "czarnej serii" upadków na polskim rynku touroperatorów i przewoźników czarterowych. Czujemy się jednak w obowiązku pomóc naszym klientom w tej trudnej chwili i chcemy dołożyć wszelkich starań, aby ograniczyć przykre doświadczenia do minimum" - podał serwis.
Wcześniej Groupon podjął podobne działania po problemach finansowych poznańskiego biura podróży Alba Tour.
We wtorek Chorzowskie biuro Mati World Holidays zapowiedziało złożenie wniosku o upadłość i poprosiło samorząd woj. śląskiego o pomoc w ściągnięciu swoich klientów do Polski. Służby urzędu marszałkowskiego, wobec trudnej sytuacji turystów za granicą, zaczęły organizować transport dla pozostawionych w Egipcie i Tunezji turystów - mimo braku formalnego zawiadomienia o niewypłacalności biura.
Serwis Groupon działa w Polsce od 2010 roku i jest portalem, na którym dokonuje się tzw. grupowych zakupów. Polega to na tym, że oferta staje się aktywna, gdy wykupi ją konkretna liczba osób.