Inwestycja tej wielkości, realizowana jest w ramach "międzynarodowej strategii wzrostu firmy w okresie wprowadzania na rynek nowych modeli" - stwierdza się w komunikacie BMW.
Komunikat podkreśla, że inwestycja dowodzi, iż koncern uznaje W. Brytanię za "kluczową bazę produkcyjną".
Zakłady montażowe mini mieszczą się w Cowley pod Oksforderm. Karoseria produkowana jest w Swindon, zaś silniki w Hams Hall pod Birmingham. Przy produkcji popularnego modelu mini zatrudnionych jest w W. Brytanii 5 tys. osób.
Od 2011 r. BMW produkuje w W. Brytanii dwumiejscową odmianę Mini - Coupe, a od stycznia nowy model Mini Roadster ze składanym dachem. Oba modele mimo nowoczesnej stylistyki zachowują klasyczny kształt angielskiego pierwowzoru. Od lutego Roadster sprzedawany jest w Polsce.
Według BBC z powodu ograniczeń potencjału produkcyjnego w Cowley, BMW zastanawia się nad uruchomieniem dodatkowej produkcji w Born w Holandii w średnim okresie, gdzie filia Misubishi Nedcar od 2013 r. będzie miała wolne moce produkcyjne po zakończeniu produkcji modelu Colt.