Aktor Paweł Królikowski został ambasadorem akcji promującej wysokiej jakości mięso wieprzowe, która jest prowadzona na zlecenie Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Ma ona zachęcać do jedzenia latem wieprzowiny.

Akcja pod nazwą "Moje wielkie zdrowe grillowanie", która potrwa do końca sierpnia, jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Celem akcji jest promocja w mediach mięsa wieprzowego wytworzonego w ramach Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. To system, który gwarantuje wysoką jakość produktu i jego bezpieczeństwo - od zagrody do stołu. Produkty ze znakiem QAFP są identyfikowalne na każdym etapie produkcji. Hodowcy uczestniczący w tym systemie dbają o dobrostan zwierząt i ochronę środowiska, co jest weryfikowane przez niezależną jednostkę certyfikującą.

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) powstała w 2005 r. Organizacja zrzesza m.in. właścicieli zakładów mięsnych, przetwórczych, utylizacyjnych, przedstawicieli związków hodowców i producentów bydła, a także trzody chlewnej, jak i instytucje zaopatrujące gastronomię. UPEMI reprezentuje swoich członków wobec np. administracji rządowej czy samorządowej. Jest też beneficjentem 2-letniego unijnego programu "Tradycja, jakość i europejski smak", którego budżet wynosi 3,5 mln euro. Program ten ma promować mięso z UE w Chinach, Wietnamie i w Stanach Zjednoczonych. Działania UPEMI polegają więc nie tylko na organizowaniu udziału w imprezach targowych, ale także innych działaniach promocyjnych, takich jak ułatwianie kontaktów między przedsiębiorcami, a także reklama w miejscowych mediach i prasie specjalistycznej.