6,38 mln Polaków oglądało średnio każdy z 24 meczów pierwszej, grupowej fazy Euro 2012, transmitowanej na antenie TVP 1, TVP 2, TVP Sport i TVP HD – wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Obniżyło to wyniki oglądalności konkurencji. Udziały w widowni TVN spadły z 15,5 proc. przed rokiem do 9,9 proc., a Polsatu z 14 proc. do do 11,3 proc. W porównaniu z tym okresem 2011 r. oglądalność TVP 1 i TVP 2 wzrosła o 6,5 pkt proc., dając im łączne udziały na poziomie 37,5 proc.
Najwięcej widzów gromadziły mecze Polaków. Polska – Rosja oglądało średnio 14,68 mln widzów, co oznacza, że widziało go aż 81,3 proc. zasiadających w tym momencie przed telewizorami. Mecz otwarcia z Grecją widziało 13,7 mln osób – ale miał większe udziały w rynku. Spotkania innych drużyn gromadziły mniejszą widownię. Najlepiej wypadł mecz Niemcy – Portugalia, który widziało 8,15 mln osób. Najmniejszą widownię – zaledwie 944 tys. – przyciągnął pojedynek Grecja – Rosja.
TVP wyemitowała dotąd 3 tys. spotów reklamowych (12,5 godziny reklam), za które reklamodawcy zapłacili brutto 83 mln zł. Najwięcej wydały: Coca-Cola (9 mln zł), McDonald’s (8,3 mln zł), Hyundai – Kia Group (5,25 mln zł), Sharp (5,18 mln zł) i Grupa Żywiec (4,2 mln zł).