Cyfrowy Polsat oraz Polkomtel (operator sieci telefonii komórkowej Plus) uruchomiły oferty usługi telewizji mobilnej, poinformowali przedstawiciele spółek na konferencji prasowej. Hurtowy dostawca tej usługi prowadzi negocjacje z kolejnymi operatorami, którzy mogliby być zainteresowani zaoferowaniem jej swoim klientom.

"Odbyłem dwie rundy rozmów ze wszystkimi operatorami telekomunikacyjnymi i nikt nie powiedział, że nie jest zainteresowany tą usługą. Mam nadzieję, że negocjacje w tej sprawie będą posuwać się do przodu" - powiedział dziennikarzom Dominik Libicki, który jest prezesem zarówno Cyfrowego Polsatu, jak i jej spółki zależnej Info-TV-FM.

Info-TV-FM jest dostawcą usługi hurtowej telewizji mobilnej. Zgodnie z otrzymaną koncesją, spółka nie może świadczyć usług detalicznych i musi opublikować ofertę dla operatorów. Libicki przedstawił dwa warianty takiej oferty (jeden oparty na stałej opłacie i opłacie za każdego abonenta, drugi - na wykupie pakietów miesięcznych pakietów).

Co w TV-Mobilnej

Cyfrowy Polsat kupił Info-TV-FM za 28,96 mln zł pod koniec zeszłego roku. Klienci korzystający z oferty będą mieli dostęp do płatnych programów telewizyjnych i radiowych nadawanych przez TV Mobilną: Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat News, Polsat Film, Kino Polska, TVP Seriale, Comedy Central, Nickelodeon, Radio Roxy FM, AntyRadio, Moje Polskie Radio, Radio Złote Przeboje, Radio Bajka, Radio Eska Rock, Radio PIN, Radio Plus, Radio Zet, RMF FM, RMF MAXXX, Radio TOK FM.

Dekodery TV Mobilna umożliwiają również odbiór kanałów dostępnych w ramach trzech bezpłatnych ogólnopolskich multipleksów, w tym m.in. Polsat, Polsat Sport News, TVN, TV4, TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Kultura, TVN7.

Usługa jest świadczona w technologii DVB-T w ramach multipleksu dedykowanego mobilnej naziemnej telewizji cyfrowej, na częstotliwościach posiadanych przez Info TV FM. Do emisji programów wykorzystywana jest infrastruktura spółki Info TV Operator, składająca się z sieci nadajników radiowych usytuowanych w 31 największych miastach w Polsce.

Operatorzy, którzy skorzystają z oferty hurtowej, mogą dowolnie kształtować swoją propozycję dla klientów detalicznych, jeśli chodzi o warunki finansowe, ale nie będą mieć wpływu na skład programów.