FoodCare, właściciel marek Black, Gellwe czy Fitella, rozważa wniesienie do sądu sprawy przeciwko Grupie Maspex, będącej liderem na rynku napojów niegazowanych. Chodzi o podobieństwo do Frugo wprowadzonego niedawno do sprzedaży przez tę drugą firmę napoju Life.
FoodCare, właściciel marek Black, Gellwe czy Fitella, rozważa wniesienie do sądu sprawy przeciwko Grupie Maspex, będącej liderem na rynku napojów niegazowanych. Chodzi o podobieństwo do Frugo wprowadzonego niedawno do sprzedaży przez tę drugą firmę napoju Life.
– Uważamy, że przypomina produkowany przez nas napój pod marką Frugo, zarówno pod względem opakowania, zastosowanego zamknięcia, jak i nazewnictwa łączącego smak i kolor – tłumaczy Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. Sprawa trafiła już do prawników. Zostały też zlecone ekspertyzy mające wykazać, czy doszło do naruszenia prawa. – Od nich uzależniamy dalsze postępowanie – mówi Włodarski.
Jak twierdzi, prowadzona przez Maspex kampania nowego napoju jest kopią strategii, której FoodCare jest właścicielem. – Użyte zostały te same grafiki i praktycznie te same slogany. Dla przykładu hasło dla czarnego Frugo brzmi „Szacun dla czarnego”, a naszej konkurencji: „Respekt dla czarnego” – dodaje Paulina Włodarska z FoodCare.
Firma Maspex jest zdziwiona zapowiedziami FoodCare. Podkreśla, że dotąd konkurent nie zgłaszał uwag. – Life wykorzystuje kod kolorystyczny odzwierciedlający barwę napoju, co odróżnia go od pozostałych marek w naszym portfolio. Ryzyko pomyłki całkowicie eliminuje zupełnie inna nazwa, inne opakowanie czy kształt butelki – odpowiada Dorota Liszka z Maspeksu. Nie wie też, na czym miałoby polegać wykorzystanie przez jej firmę koncepcji kreatywnej dla marki Frugo. – Ustosunkujemy się do tego, jeśli zostaną nam udostępnione informacje, od kiedy i w jakich mediach prowadzona jest bądź była kampania Frugo oparta na przywoływanej koncepcji – zaznacza Liszka.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama