FoodCare, właściciel marek Black, Gellwe czy Fitella, rozważa wniesienie do sądu sprawy przeciwko Grupie Maspex, będącej liderem na rynku napojów niegazowanych. Chodzi o podobieństwo do Frugo wprowadzonego niedawno do sprzedaży przez tę drugą firmę napoju Life.
– Uważamy, że przypomina produkowany przez nas napój pod marką Frugo, zarówno pod względem opakowania, zastosowanego zamknięcia, jak i nazewnictwa łączącego smak i kolor – tłumaczy Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. Sprawa trafiła już do prawników. Zostały też zlecone ekspertyzy mające wykazać, czy doszło do naruszenia prawa. – Od nich uzależniamy dalsze postępowanie – mówi Włodarski.
Jak twierdzi, prowadzona przez Maspex kampania nowego napoju jest kopią strategii, której FoodCare jest właścicielem. – Użyte zostały te same grafiki i praktycznie te same slogany. Dla przykładu hasło dla czarnego Frugo brzmi „Szacun dla czarnego”, a naszej konkurencji: „Respekt dla czarnego” – dodaje Paulina Włodarska z FoodCare.