Najszerszą ofertę dla pobudzenia lokalnej branży turystycznej poza sezonem przygotowały władze zabytkowego miasta Ponta de Lima, na północy kraju. Pomoc samorządowców nie ograniczyła się tam jednak tylko do coraz powszechniejszego w Portugalii opłacania przez gminy reklam promujących region.
Bezpłatne regionalne potrawy
Władzom tego pamiętającego jeszcze rzymską administrację ośrodka miejskiego, udało się zachęcić lokalną branżę gastronomiczną i hotelarską do udziału w promocyjnej akcji gastronomicznej. Wszystkie placówki oferujące turystom bezpłatnie typową dla regionu potrawę z kremowego mleka, mogą liczyć na pełne sfinansowanie kosztów każdej porcji z budżetu miasta.
Na trzy noce w hotelu, jedna za darmo
Dodatkowo przedstawiciele ratusza przekonali lokalnych hotelarzy w całym mieście do wprowadzenia specjalnych rabatów w okresie zimowym. Nie dość, że koszty pobytu dla turystów spadły tam o co najmniej 20 proc., to właściciele hoteli do 22 kwietnia br. za każde dwie noce oferują kolejną dobę za darmo.
Zbliżoną akcję prowadzą też hotelarze z regionu Alentejo, wspierani przez państwową organizację turystyczną. Jak zapewnia jej przedstawiciel, Antonio Ceia da Silva, celem mocno rozbudowanej oferty promocyjnej jest przyciągnięcie krajowych turystów do środkowej Portugalii poza sezonem.
"Już kilkadziesiąt hoteli oferuje gratisowy nocleg po dwóch dobach spędzonych w placówce. Poza tym, w ramach akcji "Alentejo da ci wszystko" przybysze mogą liczyć na darmowe wyżywienie dla swoich dzieci, które nie ukończyły 8 lat, a także 20-procentowe zniżki za wstęp na organizowane lokalnie programy animacyjne dla turystów. Dodatkowo otrzymają oni bezpłatne karty wstępu do działających w regionie muzeów oraz innych miejsc o walorze historycznym", dodał Ceia da Silva.