Zysk netto portugalskiej grupy wyniósł 340 mln euro, podczas gdy dziesięciu analityków ankietowanych przez agencję Bloomberg spodziewało się kwoty 363,5 mln euro.
Słaba kondycja gospodarki w Portugalii, gdzie do Jeronimo Martin należy sieć supermarketów Pingo Doce i markowe hurtownie Recheio, skłoniły detalistę – jak podkreśla Bloomberg – do skoncentrowania się na inwestycjach w Polsce, gdzie jego sklepy Biedronka stanowią największą tanią sieć spożywczą, oraz w Kolumbii uważanej za trzeci rynek firmy.
Podczas porannej sesji w Lizbonie notowania Jeronimo Martins spadły nawet o 4,1 proc. do 13,05 euro za akcję, chociaż potem nieznacznie podrożały do 13,175 euro.
Sprzedaż zwiększyła się o 13 proc. do 9,8 mld euro. Rada zamierza wystąpić z propozycją zwiększenia dywidendy o 31 proc.
„Spodziewamy się, że 2012 będzie kolejnym dobrym rokiem, napędzanym przez silny wzrost Biedronki w Polsce” – głosi komunikat firmy – „W Portugalii naszym głównym celem jest zwiększenie udziału w rynku przy zachowaniu rentowności”.
Biedronka otworzy 250 nowych sklepów
Jeronimo Martins potwierdziło, że w 2012 roku Biedronka otworzy około 250 nowych sklepów. Firma zamierza w tym roku zainwestować około 650 mln euro, z czego 80 proc. przypadnie na Biedronkę.
W listopadzie portugalski detalista zapowiedział, że w latach 2012-2014 zamierza przeznaczyć na inwestycje 2,2 mld euro, a liczba sklepów Biedronki w Polsce dojdzie do 3000 w roku 2015.