UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.
Urząd ocenił, że wielu z tych abonentów nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.
Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK podał też, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, a decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.