Koncern z Czerskiej od niedawna dzierżawi dwie, kluczowe z punktu widzenia promocji Polski za granicą, domeny: Polska.pl i Poland.pl. Już część adresów z Polska.pl (np. wideo.polska.pl czy literatura.polska.pl) przekierowuje na serwisy Agory.
Dotychczas oba narodowe adresy należały do NASK, publicznego instytutu zarządzającego m.in. domenami z końcówką pl. Przekazanie ich Agorze wywołało poruszenie wśród osób zajmujących się biznesem internetowym. NASK nie ogłosił bowiem żadnego otwartego przetargu ani publicznego konkursu ofert.
"Portale Polska.pl i Poland.pl nie zostały sprzedane. Ich ostatecznym dysponentem w dalszym ciągu pozostaje NASK. Zaprosiliśmy do składania ofert czołowe koncerny medialne i internetowe w Polsce. Nie obowiązują nas procedury przetargowe. O niuansach nie będziemy informować" - przekonuje Radosław Musiał z NASK.
"Ciekawe, jak to się w ogóle stało, że domeny z takim potencjałem nie należą do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, które do promocji Polski na świecie używa dłuższych i mniej intuicyjnych domen polska.gov.pl i poland.gov.pl" - zastanawia się Daniel Dryzek, inwestor i analityk rynku domen.