Jest to druga edycja polskiego Dnia Darmowej Dostawy. Akcją jest inspirowana Free Shipping Day, który jest organizowany w USA już od 2008 roku.
Organizatorzy chcą zachęcić klientów do zakupów w internecie. Akcja jest skierowana do osób, które robią zakupy w sieci, jak i do osób, które nie nigdy tego nie robiły.
Sprzedaż internetowa w Polsce rośnie bardzo dynamicznie, chociaż na razie wydajemy w sieci najmniej ze wszystkich krajów UE, to jednak Polacy coraz chętniej robią zakuty w internecie mają coraz większe zaufanie do wirtualnych sklepów i przestają się bać zakupów w Internecie. Zaczynamy doceniać to, że w e-sklepach można zrobić, zakupy oszczędzając czas, z dowolnego miejsca. Duże znaczenie ma to, że towary zakupione w internecie są często nawet o kilkadziesiąt procent tańsze niż w tradycyjnych sklepach. I to właśnie cena i koszt przesyłki decydują o tym, czy kupimy dany towar w internecie, czy nie.
W e-sklepach chętnie kupujemy elektronikę, AGD i komputery, ale również leki, kosmetyki czy perfumy.
Sklepy internetowe natomiast coraz lepiej prezentują produkty, wprowadzają różne możliwości płatności. Pamiętać tez należy, że zakupione towary można zwrócić w ciągu 10 dni od momentu dostawy bez podawania przyczyny.
Sklepy, które przystąpiły do akcji, zobowiązują się do przesłania zamówionych produktów za darmo. Nie będą brały pod uwagę wartości zamówienia, sposobu płatności czy metody dostawy. Oznacza to, ze za towar zapłacimy tylko tyle, ile wynosi cena produktu w sklepie. Ma to duże znaczenie szczególnie przy zamówieniach, które maja duża wagę lub objętość, ponieważ koszty przesyłki są często znacząca kwota.