Z badania wynika, że w ramach świąt Polacy wydadzą na prezenty równowartość 230 euro, na żywność 140 euro, zaś na wydatki na spędzanie czasu z bliskimi - 93 euro.
"Prognozy wydatków dla Polski są rosnące (4 proc.) mimo, że polscy konsumenci nadal wykazują dozę pesymizmu odnośnie poprawy sytuacji gospodarczej i ich osobistej sytuacji finansowej" - napisano w komentarzu do badania.
"Mimo, że Polacy w tym roku przeznaczą większy budżet na święta niż rok wcześniej, to ciągle jest to kwota relatywnie niska, w porównaniu z innymi krajami europejskimi" - dodano.
Badanie przeprowadzono we wrześniu 2011 r., na próbie 764 dorosłych Polaków.
Z badania wynika także, że konsumenci w większości badanych krajów zamierzają dokonywać świątecznych zakupów w tradycyjnych sklepach. Wyjątek stanowią cztery kraje - Niemcy, Grecja, Polska i Czechy. Tam największą popularnością będzie się cieszyła strategia, która zakłada zakup w obu kanałach sprzedaży jednocześnie, czyli zarówno on-line, jak i w handlu tradycyjnym.