"Dostaliśmy ostatnio nowe daty dostaw naszych Dreamlinerów. Pierwszy Boeing 787 będzie w IV kwartale 2012 r. Pierwsze trzy maszyny mają dotrzeć w ciągu dwóch miesięcy" - powiedział dziennikarzom Piróg.
Wcześniej kwiecień 2012 r. był podawany jako data dostawy dla PLL LOT tego najnowocześniejszego samolotu świata. W czerwcu br. samolot przyleciał na kilka godzin do Polski z Le Bourget pod Paryżem, gdzie uczestniczył w pokazie lotniczym.
"Dobra wiadomość jest taka, że nasz pierwszy samolot jest już na linii produkcyjnej, mamy nr 61. Jest to egzemplarz, który nie będzie poprawiany, ponieważ pierwsze sztuki, które zeszły z produkcji przed certyfikacją, musiały wrócić, gdyż certyfikacja zakładała pewną ilość rzeczy, które należało poprawić. Nasz samolot będzie jednym z pierwszych, które od początku są produkowane tak, jak należy" - powiedział Piróg.
B787 jest niezbędny, aby spółka mogła się dalej rozwijać. Przewoźnik chce w przyszłym roku uruchomić rejsy z Warszawy m.in. do Tokio i Pekinu.
"Wymiana naszej floty będzie następowała dosyć szybko, w ciągu pierwszej połowy 2013 r. powinniśmy wyjść już kompletnie z samolotów 767" - powiedział Piróg. We flocie PLL LOT jest pięć 767.
LOT będzie pierwszą europejską linią, która będzie miała te najnowocześniejsze samoloty pasażerskie w swojej flocie.
Przewoźnik czeka na osiem samolotów Boeing 787 Dreamliner
W zamówionych przez PLL LOT samolotach będą dostępne trzy klasy pasażerskie: biznes, z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy, mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 fotelami. Samolot na ogonie będzie miał namalowanego żurawia na granatowym tle (symbol LOT), a pod nim biało-czerwoną flagę.
Polski przewoźnik w kolejce oczekujących na te samoloty jest na ósmej pozycji. Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała maszynę, jest japońska ANA. Pod koniec października Dreamliner wykonał pierwszy lot komercyjny. Cztery godziny i osiem minut po starcie z Tokio maszyna japońskich linii All Nippon Airways wylądowała w Hongkongu.(PAP)