Piotr Zawistowski, prezes zarządu Triady, w rozmowie z „DGP” potwierdził, że powrócił do zawieszonego swego czasu pomysłu. Zrezygnowano z niego z powodu spowolnienia gospodarczego w Polsce, które spowodowało spadek popytu na wyjazdy zagraniczne. Zawistowski nie chce jednak mówić, kiedy i w jaki sposób może to nastąpić.
Według naszych informacji nie stanie się to w takim trybie, jak zwykle postępują spółki. Zdaniem ekspertów najbardziej prawdopodobne wydają się dwa scenariusze: zakup przez Triadę spółki już notowanej na GPW albo zakup przez już notowaną na rynku spółkę samej Triady. – To dwa najprostsze sposoby – mówi Alfred Adamiec z Domu Maklerskiego Alfa.
W branży coraz głośniej mówi się o rozmowach, jakie Triada prowadzi z inwestorami. W zeszłym roku biuro przyznało, że zgłaszają się do niego tacy, którzy pod marką Triady chcą nawet przejmować innych graczy. W tym roku zrobiło się głośno o transakcji między firmą a portalem Urlopy.pl, jedną ze spółek z portfela znanego inwestora giełdowego Mariusza Patrowicza. Jednak prezes Triady dementuje te informacje.
Realnym terminem debiutu jest przyszły rok. W tym roku spółka chce przeprowadzić zmiany, dzięki którym będzie lepiej wypadała nie tylko w oczach klientów, lecz także inwestorów. Zaczęło się od zmian w zarządzie, wprowadzenia nowych kierunków oraz podwyższenia jakości oferty turystycznej. Efektem jest nie tylko wzrost w sprzedaży, ale też spadek liczby reklamacji o ponad 30 proc. Do tego biuro, obok Itaki, zostało uznane w badaniu European Trusted Brands za markę, której klienci nie boją się zaufać, planując wyjazd.
Atrakcyjność biura miała przynieść też rozbudowa oferty. W połowie roku została ona rozszerzona o sprzedaż biletów lotniczych linii czarterowych i regularnych przewoźników. Dzięki temu biuro zyskało nowych klientów – samodzielnie organizujących wyjazdy wakacyjne. We wrześniu nastąpiła kolejna zmiana, która pozwala sądzić, że na giełdę wybiera się nie tylko spółka Triada, ale cała grupa, która sfinalizowała proces integracji spółek. Nadal działać będą trzy biura podróży – Triada, Sky Club i Terra Mare. Jednak od 17 września to Sky Club będzie organizatorem wszystkich imprez.
– Integracja pozwoli na rozszerzenie oferty oraz wprowadzenie korzystniejszej polityki cenowej – mówi Piotr Zawistowski.