Transport i środowisko to sektory o największej dynamice zawierania umów - stwierdza wiceminister rozwoju regionalnego Adam Zdziebło. "W większości przypadków mówimy o projektach z bardzo dużymi budżetami, których realizacja ze środków własnych beneficjentów, głównie samorządów, czy też nawet przy wsparciu z programów regionalnych, nie byłaby możliwa" - podkreśla.
Łącznie na dwa wiodące sektory przypadło 14,2 mld zł, w tym 9,6 mld zł na transport, a 4,6 mld zł na środowisko. Zawieranie umów przyspieszyło też w energetyce, z którą od początku realizacji programu są największe problemy.
"Najważniejsze są nowe kontrakty w sektorze energetyki i te dotyczące spalarni. Nie można zapominać też o kolejnictwie. "Infrastruktura i środowisko" to tak duży program, że przyspieszenie w nim od razu przekłada się na dane ogólne dotyczące wykorzystania funduszy UE" - ocenia ekspert BCC Jerzy Kwieciński.
W ramach programu, do końca lipca łącznie zawarto 1398 kontraktów, rozdzielając 60 proc. środków unijnych z "Infrastruktury i środowiska", czyli 65 mld zł.