A chodzi o niemałe pieniądze – najtańsza wejściówka do strefy biznesowej na trzy spotkania w fazie grupowej kosztuje równowartość 12 tysięcy złotych. Kto chce wynająć luksusową lożę dla 24 osób na 15 meczów i finał, musi być przygotowany na wydatek kilku milionów złotych.
Sprzedaż dwóch rodzajów pakietów w ramach Corporate Hospitality UEFA rozpoczęła się w kwietniu. Pierwszy z nich – Club Prestige Platinum – gwarantuje dostęp do prywatnej loży, zaś drugi – Club Prestige Gold – umożliwia „jedynie” korzystanie ze wspólnej strefy biznesowej.
W sumie przedsiębiorcy mieli do dyspozycji 60 tys. spośród 1,4 mln biletów dostępnych na cały turniej. Najszybciej, bo w niecałe 100 dni, rozszedł się komplet ośmiuset pakietów z serii stadionowej Club Prestige Gold Warszawa 3, obejmujący trzy spotkania grupowe rozgrywane w stolicy, w tym mecz inauguracyjny poprzedzony ceremonią otwarcia.
– Opcja Gold to najlepsze miejsca na trybunie pierwszej kategorii, która zintegrowana jest ze strefą biznesowo-rozrywkowo-restauracyjną. Goście mogą się w niej spotkać, porozmawiać i coś zjeść już trzy godziny przed meczem – wyjaśnia Robert Korzeniowski, doradca UEFA ds. PR i Marketingu Coporate Hospitality i czterokrotny mistrz olimpijski.
Pakiety korporacyjne to w Polsce całkowita nowość. – Wcześniej tylko incydentalnie pojawiały się produkty tego typu, ale dotyczyły pojedynczych meczów reprezentacji. Ta oferta nie ma porównania, jeśli chodzi o skalę i rangę imprezy – mówi Jacek Bochenek, dyrektor projektu Euro 2012 w Deloitte. Jego zdaniem pakiety na piłkarskie mistrzostwa Europy to kapitalne narzędzie szczególnie dla firm typu b2b. – Taki pakiet gwarantuje firmom obecność w najlepszym towarzystwie, utrzymywanie relacji na najwyższym poziomie oraz możliwość nawiązywania nowych kontaktów – dodaje Bochenek.
Chętnych do zakupu pakietów firmowych nie brakuje, pomimo że trzeba za nie słono zapłacić. Ceny miejsc stadionowych w najbardziej ekskluzywnym pakiecie Club Prestige Platinum wahają się od 5,2 do 18,9 tys. euro, a w mniej prestiżowym Club Prestige Gold – od 2,9 do 10,95 tys. euro. Wynajęcie całej loży dla 24 osób na wszystkie 15 spotkań w Polsce oraz finał rozgrywek na Ukrainie może kosztować nawet milion euro.
– Zainteresowanie na rynku pokazuje, że cena tego produktu w stosunku do jego wartości została wyjątkowo dobrze skalkulowana – mówi Jacek Bochenek. Ale nie zdradza, które firmy wykupiły pakiety. UEFA pilnie strzeże tych informacji, ponieważ bogaci klienci często liczą na dyskrecję organizatora.
Z dotychczasowych doświadczeń wiadomo jedynie, że korporacje najczęściej goszczą w lożach nie tylko swoich liderów i top managerów, lecz także kluczowych klientów, których chcą ugłaskać. – Przedstawiciele biznesu doskonale wiedzą, jaka jest wartość emocji – mówi Robert Korzeniowski. A te w opinii czterokrotnego mistrza olimpijskiego podczas mistrzostw będą serwowane w niespotykanym dotąd w Polsce wymiarze.