– Starają się dotrzeć do potencjalnego odbiorcy poprzez sponsoring wydarzeń sportowych, akcji społecznych, obiektów publicznych i przenieść tę aktywność na Facebooka – tłumaczy Marcin Ciesielski, członek zarządu firmy Outbox, specjalizującej się w rozwiązaniach IT dla biznesu, która przygotowała raport na temat aktywności w mediach społecznościowych Outbox Social Ranking.

Vatenfall uruchomił aplikację „Życiometr”, która pokazuje, jaki wpływ na środowisko mają różne aktywności człowieka, a profil firmy ma 4,2 tys. fanów. Jego konkurent, Polska Grupa Energetyczna, pokazuje się w serwisie, promując PGE Arena Gdańsk – przez aplikację „Wirtualny stadion” można zwiedzić obiekt i zająć miejsce. Z kolei Orlen uruchomił fanpage dyscyplin sportowych, które sponsoruje – motorowych i lekkiej atletyki – wzbogacając je aplikacjami, takimi jak „Twoja bryka”. Nawet PGNiG ma swój profil, będący częścią finansowanego przez koncern programu „Bezpiecznie nad wodą”.

Zdaniem Ciesielskiego najlepiej do promocji Facebooka wykorzystują banki, media i operatorzy telekomunikacyjni. Swoje profile mają wszystkie największe banki, ale mBank oraz Bank Zachodni WBK należą do najaktywniejszych, jeśli chodzi o dyskusje fanów – ich SLL, czyli Social Interaction Index, pokazujący poziom aktywności fanów, czyli liczbę postów, komentarzy i like’ów w relacji do liczby sympatyków danego fanpage’a, jest zdecydowanie najwyższy.

W mediach najwyższe wskaźniki aktywności notują radio Eska, Fakt.pl i RMF, ale wszystkich bije na głowę „Wprost”, którego wyniki przewyższają konkurentów dziewięciokrotnie.

W branży telekomunikacyjnej rządzą pod tym względem Serce i Rozum, czyli bohaterowie kampanii reklamowej Telekomunikacji Polskiej.