Wicepremier Waldemar Pawlak oficjalnie wystąpił przeciwko prywatyzacji Międzynarodowych Targów Poznańskich planowanej przez resort skarbu.
Wicepremier Waldemar Pawlak oficjalnie wystąpił przeciwko prywatyzacji Międzynarodowych Targów Poznańskich planowanej przez resort skarbu.
MPT to największa placówka wystawiennicza w Polsce i wicelider w całej Europie Środkowo-Wschodniej. – Na całym świecie największe centra targowe pozostają we władaniu samorządów i są ważnym elementem rozwoju regionu. Dlatego popieram wniosek władz samorządowych Wielkopolski oraz władz Poznania o nieodpłatne przekazanie im udziałów Skarbu Państwa w spółce MTP – powiedział wczoraj Pawlak.
Poznań ma teraz 40 proc. udziałów w targach. Pozostałe 60 proc. Skarb Państwa chce sprzedać jeszcze w tym roku. Jak twierdzi prezydent Poznania Ryszard Grobelny, prywatyzacja firmy byłaby błędem, dlatego miasto od dawna zabiega o to, by przejąć kontrolę nad targową spółką. Obawia się, że jeśli targi kupi np. jakiś fundusz, będzie on nastawiony na maksymalizację zysku, a nie rozwój firmy i promowanie polskich firm i gospodarki.
Podobnego zdania jest Pawlak. – Pozostawienie MTP w rękach samorządowców pozwoli na ich pełne wykorzystanie do promocji polskich firm – podkreślił wicepremier. Podał przykłady innych takich placówek, jak choćby największe centrum wystawiennicze w USA McCormick Place w Chicago, którym kieruje miasto.
Resort skarbu ma jednak inne plany. Uruchomić sprzedaż targów miał jeszcze w tym kwartale, choć teraz nie jest to pewne. – Zapoznajemy się z analizami przygotowanymi przez doradców prywatyzacyjnych – mówi „DGP” Maciej Wewiór, rzecznik resortu skarbu.
Ministerstwo nie zdradza, ile może zarobić na sprzedaży części MTP, ale eksperci nieoficjalnie mówią nawet o 350 mln zł. Hale targowe mieszczą się w ścisłym centrum miasta i mają powierzchnię 360 tys. metrów kwadratowych. Sam majątek firmy na koniec 2010 r. szacowano na 414 mln zł.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama