Ford, Volkswagen i Renault to trzy najpopularniejsze marki wśród polskich przedsiębiorstw – wynika z najnowszego raportu HBI Polska.
Pierwszą trójkę zamyka Renault. Miejsca od 4. do 7. zajmują odpowiednio Fiat, Skoda, Opel i Mercedes-Benz. Listę 10 najbardziej popularnych marek zamykają Toyota, Peugeot i Citroen.
Pozycja niemieckich, nietanich marek nie dziwi Wojciecha Drzewieckiego z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. – Uchodzą one za niezawodne. I najmniej tracą na wartości w trakcie użytkowania – tłumaczy.
Największy odsetek zarejestrowanych pojazdów w polskich firmach stanowią te wyprodukowane w latach 2007 i 2008. Dowodzi to, że przedsiębiorcy w trakcie spowolnienia gospodarczego zrezygnowali z wymiany floty samochodowej. – Te wyprodukowane w 2009 r. stanowią natomiast niewiele ponad 9 proc. – wyjaśnia Anna Czulec z wywiadowi gospodarczej HBI Polska.
Najwięcej pojazdów rejestrują przedsiębiorcy z województw mazowieckiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego i śląskiego. W sumie mają 67 proc. zarejestrowanych pojazdów w całym kraju. – Te regiony należą do najbardziej rozwiniętych i mają największy wkład w PKB kraju – tłumaczy Anna Czulec.
Zestawienie zamykają małe województwa. Najwyżej z tej grupy sklasyfikowano województwo opolskie, choć udział rejestracji pojazdów przez firmy wyniósł tu zaledwie 1,5 proc.