Wartość polskiej kampanii reklamowej gry komputerowej "Wiedźmin 2" wyniesie 6 mln zł, poinformowali przedstawiciele CD Projekt w czwartek. Spółka chce sprzedać w Polsce 200 tys. egzemplarzy gry w edycji premium i 10 tys. sztuk edycji kolekcjonerskiej. "

To będzie rekordowa kampania reklamowa gry na polskim rynku" - powiedział dyrektor marketingu CD Projekt Michał Gembicki na konferencji prasowej. Zasięg planowanej kampanii to 9 mln osób.

W ramach kampanii zostanie wyświetlonych m.in. 1500 spotów w telewizji. Będzie miała ona też odsłony w prasie, radio, internecie a także wersję outdoorową (również w warszawskim metrze). Według Gembickiego spółka wyda 40% zaplanowanych środków na dotarcie do graczy a 60% do masowego odbiorcy.

Przy tak dużej produkcji, to ten drugi segment rynku (osoby które nie grają na co dzień) zdecyduje o rynkowym sukcesie.

Wcześniej przedstawiciele spółki poinformowali, że planowany premierowy nakład gry "Wiedźmin 2" to 1 mln sztuk, z czego 900 tys. przypada na wersję "pudełkową".

Grupa CD Projekt (w skład której wchodzą dystrybutor CD Projekt Dystrybucja, studio CD Projekt RED oraz spółka gog.com zajmująca się elektroniczną dystrybucją gier) należy w całości do notowanego Optimusa. Najprawdopodobniej w III kwartale tego roku Optimus zmieni nazwę na CD Projekt. "Premierowy nakład drugiej części Wiedźmina to 1 mln sztuk" - powiedział prezes Optimusa Adam Kiciński dziennikarzom.

Wyjaśnił, że w skład tej liczby wchodzi 900 tys. egzemplarzy "pudełkowych". Oznacza to, że taka liczba pudełek z grami trafi do sklepów w trakcie premiery i taką wartość zaraportuje spółka w II kwartale (premierę zaplanowano na połowę maja). Spółka liczy, że kolejne 100 tys. sztuk sprzeda do końca czerwca w dystrybucji elektronicznej.

Według analityków DI BRE, 'Wiedźmin 2" może w ciągu trzech lat przynieść Optimusowi (który ma zmienić nazwę na CD Projekt w III kw. br.) ok. 150 mln zł zysku na poziomie operacyjnym. Zakładają oni, że wartość przychodów ze sprzedaży gry ma przekroczyć 195 mln zł w ciągu trzech lat.

Przedstawiciele Optimusa deklarują, że zgadzają się z założeniami raportu DI BRE, choć zaznaczają, że spółka nie podaje własnych prognoz. CD Projekt podał, że sprzedał ponad 1,7 mln kopii pierwszej części gry. Przedstawiciele Optimusa oceniają, że dzięki korzystniejszym warunkom licencyjnych przychód spółki z każdego sprzedanego pudełka będzie dwa razy wyższy niż w przypadku pierwszej części gry.

Optimus miał narastająco w I-IV kw. 2010 r. 3,37 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 2,33 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 50,60 mln zł wobec 1,27 mln zł.