Rosyjscy udziałowcy– bank inwestycyjny Troika Dialog i firma Russian Technologies - potwierdzili plany Japończyków. W 2008 roku Renault wyłożyło aż 1 mld dolarów za identyczny, 25-proc. pakiet akcji producenta samochodów Lada – relacjonuje agencja Bloomberg.

Carlos Ghosn, który jest szefem zarówno japońskiego Nissana, jak i francuskiego Renault już w listopadzie powiedział, że obie firmy, biznesowi partnerzy, chcą sobie zapewnić pełną kontrolę, aby skorzystać z szybko rozwijającego się rynku motoryzacyjnego w Rosji. 

Według prognoz rosyjskiego rządu sprzedaż samochodów osobowych w Rosji może w 2014 roku osiągnąć liczbę 3 mln, dzięki czemu wyprzedzi ona Niemcy jako największy rynek motoryzacyjny w Europie.

Plany te mogą sygnalizować, że na taśmach produkcyjnych AvtoVAZu- pojawią się w równych proporcjach modele Nissana i Renault. Wcześniej wszystko wskazywało na to, że AvtoVAZ orientuje się tylko na Renault – powiedziała Elena Sachnowa, analityk VTB Capital w Moskwie.